Coaching

Διαχείριση Χρόνου & Tips

 

photo credit: marcoverch To do today Aufkleber via photopin (license)

Γεια σου! Είμαι η Ράνια, πιστοποιημένη Coach και εκπαιδευόμενη Προσωποκεντρική Ψυχοθεραπεύτρια.

Πολλοί λένε πως ο χρόνος και η παλίρροια δεν περιμένουν κανέναν. Πράγματι, είναι πολύτιμος ο χρόνος που έχεις στη διάθεσή σου και γνωρίζω πως δεν είναι λίγες οι στιγμές που ευχήθηκες να είχες περισσότερες από 24 ώρες. Δεν είσαι μόνος, δεν είσαι μόνη. Σήμερα λοιπόν σκέφτηκα πως θα ήταν χρήσιμο να σου μιλήσω για την διαχείριση χρόνου ή αλλιώς time management. Εάν έχεις την προθυμία ένα είναι το μόνο σίγουρο, δεν θα χάσεις χρόνο!

Τι είναι το time management;

Time management θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η ικανότητα προγραμματισμού αλλά και ελέγχου του τρόπου με τον οποίο κάποιος «ξοδεύει» τις ώρες τις ημέρας του αποτελεσματικά ώστε να πετύχει τους στόχους του. Με λίγα λόγια αναφέρεται στην καλύτερη δυνατή χρήση του χρόνου, δεδομένου ότι ο χρόνος είναι πάντα περιορισμένος. Αυτή η ικανότητα ωστόσο δεν περιορίζεται μόνο στον επαγγελματικό επεκτείνεται εξίσου στον προσωπικό όσο και στον κοινωνικό τομέα.

Με τι σχετίζεται η κακή διαχείριση χρόνου;

Η κακή διαχείριση χρόνου μπορεί να έχει τον πυρήνα της σε πολλές αιτίες, κάποιες από αυτές θα μπορούσαν να είναι η αναβλητικότητα, η ελλιπής προσοχή, η δυσκολία αυτοελέγχου, η αδυναμία ορισμού προτεραιοτήτων, οι φοβίες, οι πολλές υποχρεώσεις, η τελειομανία, η σύγχρονη τάση σούπερ ήρωα αλλά και η έλλειψη παραγωγικού ενδιαφέροντος.

Πως θα βοηθήσω τον εαυτό μου;

Αυτή είναι μια από τις αγαπημένες μου ερωτήσεις και πάντα θα την θέτω τόσο σε εμένα την ίδια όσο και σε εσάς. Πως θα βοηθήσετε τον εαυτό σας λοιπόν; Κάτι αρκετά βοηθητικό είναι οι ερωτήσεις. Ρωτήστε τον εαυτό σας:

  • Ποια δραστηριότητα μέσα στην ημέρα σας είναι πιο σημαντική και πόσος χρόνος χρειάζεται να διατεθεί μέχρι να ολοκληρωθεί;
  • Ποια από τις εργασίες που περιλαμβάνει η ημέρα σας χρειάζεται να γίνει νωρίτερα απ’ όλες και ποια μπορεί να γίνει αργότερα;
  • Υπάρχει προθεσμία για την ολοκλήρωση κάποιας από αυτές τις εργασίες;
  • Έχω αναλάβει όλη την ευθύνη για την διαχείριση κάποιας δραστηριότητας;
  • Σε πόσο χρόνο θα ήταν καλό να ολοκληρωθούν όλες οι δραστηριότητες ώστε να νιώθω ηρεμία;

Όπως γίνεται κατανοητό, μέσα σε λίγα λεπτά το πλάνο αρχίζει και ξεκαθαρίζει, το πρόγραμμα «προγραμματίζεται» και εσύ μπορείς να διαχειριστείς τη μέχρι πρότινος κακή διαχείριση του χρόνου σου, όλα αυτά με λίγες ερωτήσεις! Μην χάνεις το ενδιαφέρον σου όμως, παρακάτω σου δίνω και κάποια μικρά tips για να διευκολυνθείς ακόμα περισσότερο. Πάμε να τα δούμε:

  • Προγραμμάτισε την ημέρα σου από το προηγούμενο βράδυ, θα σου είναι πολύ πιο εύκολο να ξεκινήσεις την ημέρα σου.
  • Κάνε μια λίστα με τις δραστηριότητες της ημέρας. Εγώ την ονομάζω «λίστα εργασιών» αν σου αρέσει μπορείς να την ονομάσεις κι εσύ! Έτσι δεν θα ξεφύγεις από τη λίστα κάνοντας άσκοπες κινήσεις.
  • Βάλε ψηλά στη λίστα τις εργασίες «υψηλής προτεραιότητας» και έπειτα συνέχισε με τις υπόλοιπες.
  • Εκτέλεσε τις εργασίες με την σειρά που τις έχει γράψει στη λίστα, όχι όπως τύχει. Με αυτόν τον τρόπο έχεις τον έλεγχο του χρόνου σου μα και της αντοχής σου.
  • Έλεγξε τι έχεις ολοκληρώσει και τι όχι αλλά και αν σου έφτασε ο χρόνος που έιχες θέσει. Θα σε βοηθήσει στην επόμενη λίστα εργασιών σου.

Στόχος και χρόνος

Μην ξεχνάς πως είσαι άνθρωπος και πολλές φορές ο χρόνος εμφανίζεται και απρόβλεπτος. Έτσι λοιπόν θα ήταν καλό να θέτεις συγκεκριμένους στόχους και εφικτούς. Είναι προτιμότερο να ολοκληρώνεις κάτι ρεαλιστικό παρά να σπαταλάς χρόνο και ψυχολογία σε κάτι ανέφικτο. Συνεχίζοντας, θα ήθελα σε αυτό το σημείο να σου προσφέρω και λίγα ακόμα tips. Τι λες;

  • Μάθε να ορίζεις προθεσμίες σε ότι κάνεις και χρειάζεται να τελειώσει. Με τον τρόπο αυτό θα προσπαθείς για εσένα και την ανακούφισή σου με μεγαλύτερη αντοχή.
  • Κατέβασε κάποια εφαρμογή στο κινητό σου όπου μπορείς να προγραμματίζεις την ημέρα σου με χρόνο και λεπτομέρειες. Ίσως να σου φανεί και σαν «παιχνίδι».
  • Αν δεν είσαι της τεχνολογίας δεν είναι καθόλου κακό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα μικρό ημερολόγιο, σημειωματάριο ή τον τοίχο του σπιτιού σου!
  • Ξεκίνησε να λες και όχι. Δεν χρειάζεται να φορτώνεσαι τα πάντα και σε μία ημέρα. Τι είπαμε παραπάνω; Είναι καλό να θέτεις προτεραιότητες!
  • Όταν προγραμματίζεις ξέχασε τα social media! Όταν ασχολείσαι μαζί τους αποσπάσαι από τον στόχο σου. Ολοκλήρωσε τη λίστα εργασιών σου και έπειτα ναι μπορείς να κάνεις ότι θες.

Ξεκίνησε να εργάζεσαι έξυπνα και μεθοδικά, προγραμματισμένα και ελεύθερα ταυτόχρονα. Τον χρόνο σου τον φτιάχνεις εσύ, μην τον παραμελείς στο βωμό της φράσης «δεν προλαβαίνω», αντικατέστησε την με το «μπορώ να οργανώσω τον χρόνο μου». Μην περιμένεις, πάρε χαρτί και μολύβι, πάρε tablet ή κινητό και φτιάξε το αύριο!

Σε φιλώ

Γραμμένου Ουρανία


Ac-Accredited Coach – Εκπαιδευόμενη στην Προσωποκεντρική Ψυχοθεραπεία στο τμήμα «Προσωποκεντρικές Ρίζες» του κολεγίου ανθρωπιστικών επιστημών ICPS.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *